Samtaler med foreldre

Jesper Juul Pernille W. Lauritsen

Innbundet. Cappelen Damm 2009.
ISBN 9788202319472
Handle fra Bokshop.no

Forlagets beskrivelse

Den kjentefamilieterapeuten Jesper Juul møter 16 barnefamilier med ulike problemer. Familiene forteller om dagligdagse opplevelser, problemer og erfaringer, og Juul coacher familiene og gir råd om hvordan barn og voksne kan få det bedre sammen.Etter en periode med utprøving av rådene forteller familiene hvordandet har gått. Samtalene dreierseg om vanlige hverdagssituasjoner som alle foreldre kjenner seg igjen i. Hvorfor vil ikke barnet sove? Hva gjør man hvis barnet biter og slår de andre ibarnehagen? Hvorfor blir noen barn mammadalter? Bør en stefar ha ansvar foroppdragelsen av sine stebarn? Hvordan kan man samarbeide når mor og far erskilt og uenige om oppdragelsen?Juuls nyansertevurderinger av situasjonene hjelper oss å tenke gjennom hvilke verdier ogholdninger vi vil ha i vår egen familie. I tillegg er boken full av nyttige rådom hva man bør være oppmerksom på i familier som er i samme situasjon.Jesper Juul er forfatter og familieterapeut. Han er tidligere leder for Kemplerinstituttet og faglig ansvarlig for FamLab, eninternasjonal organisasjon for kompetanseutvikling av familier. Han er også aktiv som underviser, skribent og familierådgiver i ni land. Han har utgitt en rekke bøker om barn ogbarneoppdragelse, blant annet bestselgeren Ditt kompetente barn.Pernille W. Lauritzen er sertifisert coach og har arbeidetmed familier, coaching og ledelse siden 1997. I 2007 ble hun valgt tilpresident av den danske avdelingen av ICF, verdens størstecoachingorganisasjon.

Se Jens Juul fortelle om boken:

Flere bøker av forfatterne

Liknende bøker